Pengikut

Friday, June 8, 2012

Cik Misi...??

Assalamualaikum warahmatullah.

Ni bukan aku ye. Hahah..Dah lama tak melukis. Rindu pulak rasa. Idea...idea....idea...dan masa. Esok kerja double. Kalau bab kerja ni, memang tiap hari rasa malas nak pergi. Takut. Tiap hari pun takut buat silap.

"Agak-agak esok ramai patient tak?"

"Siapa lagi kerja dengan aku?"

"Aku jadi team leader ke ek?"

"Busy tak? Banyak kes tak?"

"Sempat tak agaknya nak rest, makan dsb.."

"Janganlah ada aku buat silap"

"Harap-harap aku dapat buat kerja dengan baik"

dan macam-macam lagi dalam fikiran tiap-tiap malam. Aku ni terlebih runsing kot.

p/s: Kawan aku cakap, boleh tak, tak nak kerja tapi dapat duit gaji termasuk OT (overtime) sekali? Errr..

Keikhlasan? Niat? Amanah? Aku tak dapat nak pastikan kat mana kedudukan semua tu. Teruk ke aku? Atau semua ni perkara biasa untuk orang yang pertama kali menjejakkan kaki ke alam kerjaya?

Masih mencari hala tuju dan mengharap rezeki yang diberkati. Sesuatu yang aku lalui hari-hari buat aku tak tenang. Adakah kesibukan ini? Atau ia cuma aku? Manusia memang tak menghargai masa lapang. Bila sibuk dan sesak baru beralasan. Hmm..

"Lapang sebelum sempit...."

9 comments:

Unknown said...

smoga tbh menghdpi hdup nie..biasalah kta mnusia tak smpurna..ad je yg xkena kte rasa tntg hdup kta padahal Allah dah tentukan yg terbaek utk kita...

slamt berkerja.... :)

Unknown said...

byknye y cp pkirkan

sy harap sume baik2 je

cayokkkk

Chic Na said...

tak yah fikir sgt cP. enjoy yr work. mula2 je kot, pasni Insyaallah dh takde mcm ni. nnti, siap jd trainer utk staff baru lg. ;)

Ainn Hazwany said...

banyak fikir nanti stress. Sabar just enjoy jee :)

Pha Is said...

stres jugak keje jadi cik misi ni yer.. hehehe... harap2 bila dah jadi ahli farmasi nnti, tak stres mcm nih.. hehehe

Liyana Anuar said...

sabar ye..

mula2 keje pasti akan ada banyak cabaran sebab kita baru je nak belajar~ :)

Lady Windsor said...

hallo cik misi,
ada jumpa pesakit handsome tak,hihi!
Sorry lama tak lawat sini sejak CP senyap ri tu..best tak keje misi?

Iza said...

Assalam..
Bila dengar rungutan dari pekerja, tetiba rasa diri bertuah pulak sebab tak kerja..hehe..
Sabar ye..

Zehan Ilyana said...

kak cp!
:)

long time no see..:)