Pengikut

Saturday, February 25, 2012

Innalillahi wa innailahi roji'un. Seseorang, sila khabarkan pada aku~

Assalamualaikum warahmatullah

Pagi ni aku dikejutkan dengan berita seorang kawan lama telah meninggal dunia.

Aku perlukan maklumat dari ahli keluarga.

Aku bukan cuba menafi, tapi ini terlalu tiba-tiba. Kami masih belum bertegur setelah bergaduh lama.

Ya Allah, sekiranya berita ini benar Kau tempatkanlah dia dikalangan orang beriman, dan aku maafkan segala kecil hati aku pada dia. Aku juga mohon semoga dia telah memaafkan aku.

Amiin.

p/s: Masih mencari-cari cara hubungi keluarga dia.


Updated: Status seorang yang rapat dengan dia-

"Al Fatihah buat Indah yang telah kembali menghadap Illahi." (modified status)

Ya Allah..

Dear,

walaupun kita masing-masing ego, tapi saya selalu ingat kamu. Saya akan rindukan suara kamu yang comel bila kamu telefon saya. Ingat suara kamu bila kamu ketawa. Ingat masa-masa kita habiskan bersama dalam YM.

Saya takkan lupa, kamu kata, kamu suka YM dengan saya sebab kamu sentiasa ketawa sorang-sorang bila YM dengan saya.

Banyak. Banyak sangat cerita kita dan kesedihan kamu yang saya tau. Tentang kesihatan kamu, tentang keluarga kamu, tentang arwah mama kamu.

Emosi saya yang memuncak masa tu membuat kita jadi dingin. Kita musnahkan semua saat gembira tu sekelip mata. Saya terlalu merasa rendah bila berkawan dengan kamu. Dan kamu sangat kecewa.

Dan sekarang Allah telah menjemput kamu.

Biarlah ini jadi pengajaran buat saya untuk lebih menghargai mereka yang saya ada.

Saya selalu ingat kamu, Indah (tak sangka pemilihan nama Indah dalam cerpen saya adalah di saat kamu pergi).

Saya sayang kamu. Harap kamu tau.

Semoga Allah letakkan kamu di kalangan orang-orang yang beriman.

Amiin.

Lebih kurang macam ni la gaya dia dalam gambar ucapan hari raya tahun lepas~



You'll always be in my heart and my prayer, dear~

2 comments:

Asyiqin Haulisah said...

Inalillah. dia datang dan dia juga kembali.

Aesya Zealous said...

innalillah..