Pengikut

Thursday, February 23, 2012

Aku tak sangka ia sebegini susah.

Assalamualaikum warahmatullah.

Aku tak sangka, duduk di negara yang katanya negara Islam pun begini susah. Ke mana perginya hak orang Islam?

Duduk bersembang dengan kawan aku, dia kata dia menangis. Sebelum masuk kerja berkali dia tanya, betul ke boleh pakai armsock? Baru masuk tiga hari, tiga hari je, dia dah kena  panggil dan ditegur.

Hari ke lima dia masih pakai, sekali lagi dipanggil. Sebab tu lah dia cepat2 hantar resume ke tempat lain. Hospital yang lebih Islam? Lucu. Islam sekarang sudah jadi anak tiri.

Infection control? Adalah mustahil Allah mencipta hukum yang menyusahkan manusia kan?

Sungguh aku tak sangka, begini susah nak mengamalkan Islam kat negara ni.

Memang ada banyak lagi hospital yang boleh pakai pakaian menutup aurat. Banyak sangat. Tapi, kebanyakannya kerajaan la yang entah bila nak ambik kami kerja.

Ada. tapi dengarnya bulan 6 baru bukak jawatan, malah entah nak ambik kami fresh graduate sebab mereka ada pelajar mereka sendiri.

Semua tu bukan persoalannya. Tapi kenapa masih ada yang tak boleh menerima hak orang Islam?

Baru sekarang aku rasakan. Pengorbanan dan perjuangan muslim memang penuh ranjau dan dugaan. Aku harap aku mampu tanganinya dan tak kalah dek dunia semata-mata.

 See this.

No comments: