Pengikut

Monday, January 23, 2012

Apakah pintu mula terbuka?

Assalamualaikum warahmatullah..

Dah menjalani hidup sekejap. Ingatkan belum nak bukak blog, tapi ada urusan kena bukak email, maka, blog juga memanggil-manggil.

Tadi, tengah fokus melukis-lukis guna paint.net, aku dikejutkan dengan panggilan telefon. Terkejut la, tiba-tiba kawan aku telefon. Takkan dah rindu? Haha.

"CD ni. cP nak tak kerja dengan doktor ni? Dia nak pakai nurse. Tapi, dia suruh hantar resume."

"Ha? Apa ni? Tak faham." Aku sangat blur masa ni. Apa ni? Tak faham la pulak.

"Ni CD la. Kenapa cP ni?" Kawan aku pun pelik dengan aku.

"Yela. Tau. Tapi, tak faham. Nak pakai nurse apa ni? Doktor siapa? Kat mana?"

Rupanya, ada doktor kat Glen tu nak cari clinic nurse, sebab clinic nurse dia nak bersalin. Dia nak minggu depan. Kawan aku tanyakan untuk aku. Dia nak tak kalau fresh gradute. Dia kata tak kisah, bangsa apa-apa pun dia tak kisah. Maka, dia mintak resume aku dulu. Kalau-kalau dia nak panggil interview. Kawan aku pun hantarkan la email.

Sebab tu lah aku tergesa-gesa bukak email ni. Siap silap hantar email kosong tak attach resume. Punya la aku gelabah.

Aku memang mengharap. Doakan aku (hari-hari aku mintak kan?)

p/s: Adakah pintu-pintu yang dijanjikan mula terbuka? Ya Allah, bukakanlah pintu-pintu rezeki untuk kami dan jadikanlah kami orang yang bersyukur. Amiin.

4 comments:

Unknown said...

kan tengok?
Allah bantu kite tanpe kite sdar

takpe y ni dirayu n merayu jugak

hope sgt dapat

Ayu said...

There is a light at the end of every tunnel...(^_^)...insyaallah...Pray Hard ya!Gud Luck...

.........cP~ said...

Nervous. Terima kasih semua yang selalu bagi sokongan. Serius, sangat2 terharu. Dah la kenal dalam blog je.

Zehan Ilyana said...

insyaAllah...
saya doakan awak berjaya! :)