Pengikut

Sunday, January 8, 2012

Aku ni menakutkan?

Assalamualaikum.

Hari tu, aku duduk sembang-sembang dengan keluarga aku beberapa orang. Tengah duk hu ha hu ha, tiba-tiba timbul isu. Al kisahnya, sepupu aku ajak kak ipar aku main bowling tapi dia tak dapat pergi. Mabuk. Maka, dia ajak la adik aku.

Kak ipar aku tanya, "kenapa dia tak ajak cP?" Aku tersenyum. Aku pun dapat mengagak, mesti dia pelik.

"cP kan tak banyak cakap. Tak adanya dia nak ajak. Nanti janggal je."

Mak aku pun menambah, " Mana ada orang berani dengan dia ni. Kak Na pun kan takut dengan dia."

Kak ipar aku (Kak Lin) menambah pulak, " sebenarnya, Lin pun takut dengan dia ni dulu. Masa mula-mula kahwin dulu tengok budak ni masam je. Takut aku.."

Ok. Aku menakutkan. Nak buat macam mana? Dengan orang aku tak kenal aku memang diam je dan bila aku diam dan buat muka tak berperasaan, aku jadi masam.

Tapi, kalau dah kenal, nah kau! Aku ni mulut tak reti diam. Kena sakat aje la korang.

p/s: aku tau diorang masih tak berapa berani dengan aku. Aku pun senang dengan barrier yang ada. Entah kenapa.

No comments: