Pengikut

Sunday, January 15, 2012

Aku dah segan~

Assalamualaikum warahmatullah..

Tadi aku cerita tentang perjalanan aku mencari kerja je. Tapi, aku tak cerita hal-hal lain.

Tadi, aku singgah ke kedai buku Popular. Aku sangat teruja. Ada banyak buku Jodi Picoult. Geram je aku tengok. Rasa nak beli semua. Tapi, satu buku je dah RM30 lebih. Mana aku nak cekau duit? Tengoklah nanti aku dah kerja, aku nak beli semua. Sebulan satu buku pun jadi la.

Apa yang aku malukan? Hari ni, kawan aku, Syaf, belanja goreng pisang. Aku terasa cam aku ni kesian je di mata diorang. Lepas tu CD pulak belanja aku makan ayam penyet. Dia ingat aku tau sebab makanan tu jugak dipanggil "pecel ayam". Ok, aku langsung tak pernah makan.

Aku ada je duit. Memang ada dan cukup sangat. Aku jugak tak reti nak menolak. CD dapat duit extra hari ni, sebab dia kerja jadi personal nurse untuk seorang kerabat diraja semalam. Bonda kerabat tersebut beri tips untuk semua nurse yang jaga anak dia. Maka, dia pun belanja aku makan.

Segan.

Ye, diorang memang baik sangat. Bukan sebab apa-apa pun. Maklumlah, diorang dah bergaji.

p/s: tak sabar nak balas semua ni.

2 comments:

Unknown said...

Rezeki jangan ditolak :)

Unknown said...

alahai jgnla sgn

t blanja la dorg