Pengikut

Thursday, December 8, 2011

I just need a job!

Assalamualaikum

Masuk bulan ni dah berapa lama aku bergelar graduan menganggur? Kalau ikut tarikh tamat belajar dalam 5 bulan jugak lah. Aku masih terus mencari dan mencari. Sampai aku terasa nak jugak hantar resume ke seluruh Malaysia ni. Tapi, nanti susah nak pergi interview.

Kawan aku yang kerja kat GMC dah dapat tawaran ke Brunei pulak. Luas rezeki dia ye? Aku sampaikan terasa nak jugak mintak kerja kat Brunei tu. Tapi, aku masih tak pasti. Susah pulak kalau ke sana. Mak aku tak kisah ke aku kerja jauh macam tu. Dia kalau boleh nak aku dekat saja.

Entahlah. Aku tak kisah kot pergi jauh-jauh. Aku tak pernah kisah. Aku pun tak suka membataskan diri aku untuk duduk dalam kepompong kecil ni. Aku nak hidup kat dunia luar dan meneroka dunia yang baru. Nanti lah aku fikirkan. Mungkin aku punya rezeki bukan dekat-dekat sini. Maklumlah, sejak tingkatan 4 aku dah mula duduk luar.

Tinggal berapa orang je yang belum bekerja. Aku jugak ada terfikir nak mintak kerja kat GMC tu. Cuma aku masih tak berani nak pakai uniform dia. Aku terasa macam bukan aku. Aku takut kehilangan identiti aku selama ni.

Entahlah. Aku tak mungkin tau takdir aku sebelum aku sampai ke realiti takdir aku tu kan? Moga Allah permudahkan urusan aku.

p/s: dah mengidamkan pakai uniform nurse.

No comments: