Pengikut

Monday, November 21, 2011

Resah gelisah~

Assalamualaikum

Wah, apa yang aku resahkan pagi-pagi buta ni? Bukan lah kes berat pun. Al kisahnya, setelah seminggu aku berhenti bos aku tak ada tanda-tanda nak kasi gaji aku yang terakhir. Aku ada tanya menerusi sms, tapi langsung tak berjawab. Kot la jawab nanti dulu ke, lambat sikit ke, dia tengah sibuk ke.. Ini tidak, senyap langsung. Aku ada tanya kat pekerja yang masih ada kat situ, dia memang tak sebut langsung.

Dua kali dah aku mesej tanya. Aku malas nak mesej banyak kali, macam memaksa sangat pulak. Lagipun, mana la tau dia sibuk. Entahlah. Hujung minggu ni memang nak guna duit sangat-sangat, tapi, dia buat selamba pulak. Aku dah beritahu aku nak guna duit sebelum Jumaat. Kalau Khamis dia masih tak respon aku bercadang nak ke kedai dan menuntut hutang gaji tu. Memang la bukan ribu-ribu, tapi kalau 17 x 11 dahh berapa kan?

Selama ni, setahu aku kalau ada pekerja berhenti dia yang akan mesej beritahu bila nak ambik gaji. Ni langsung, senyap sunyi tanpa khabar berita. Aduh, parah!

Aku bukan apa, malas nak paksa-paksa sangat. Aku kenal dah bekas bos aku tu. Tapi, aku sangat-sangat nak guna duit tu. Lagipun, 3 minggu sebelum berhenti aku dah beritahu aku nak berhenti. Aku tak buat salah apa-apa kalau dia tak bersedia dari awal ambik pekerja baru. Malas nak komen pasal tu.

Aku cuma harap dapat duit tu dalam minggu ni. Lagipun, memang sengaja aku plan berhenti 2 minggu sebelum nak pergi holiday. Ingatkan dah dapat duit masa ni. Rupanya, senyap aje bos aku.

Aku dah resah gelisah fikir tak ada duit nak jalan-jalan. Duduk kat rumah pun tak senang hati. Jaga budak pun asyik rasa bengang je. Haha. Kesian anak buah aku, beberapa hari aku saja malas nak layan kadang tu. Doakan lah duit aku tu dapat minggu ni dan tak payah aku susah-susah pergi kedai tuntut. Dah macam ceti pulak nanti.

p/s: tak sabar nak pakai cermin mata hitam.

No comments: