Pengikut

Thursday, October 20, 2011

Dah memang tak rasa nak update, nak buat camne?

Assalamualaikum

Ye, aku dah lama tak update. Orang kata kalau nak jadi blogger berjaya kena rajin update blog dan berkorban masa dan perah otak untuk memeriahkan blog. Ye, aku tak ada alasan sibuk atau sebagainya. Mungkin belum masa nak cari duit guna blog.

Semakin hari makin penat kerja. Dah la kepala asyik fikir soal diri yang tak ter"employed" oleh sebarang hospital. Duk pusing fikir hal rumah dan sebagainya. Kerja pun rasa sekadar nak duit saja.

Berfikir beberapa kali nak berhenti. Tunggu pekerja baru masuk. Tapi, kalau tak ada duit, broadband nak online ni siapa nak bayar, ye tak?

Entahlah. Bangun pagi je jalan kaku. Tapak kaki pun keras sakit nak menapak. Aku dah tak lalau nak kerja. Hari ni dapat cuti, bos suruh cuti. Minggu depan tak ada cuti dah la ni. Pekerja sementara pun esok hari terakhir kerja. Aku ni je la yang sementara punya la dah lama.

Balik kerja dah penat, tengok TV pun TV yang tengok aku. Dulu boleh lagi stay sampai pukul 1am, sekarang masa tu dah sampai London.

Nak duit, tapi tak nak kerja? Jangan harap! Ngek.. =_=

No comments: