Pengikut

Tuesday, August 2, 2011

Ibu ni, pekak ke?!!~

"Ibu! Nak tu la!"

"Ma, orang cakap nak itu!"

"Ibu ni, pekak ke?!"

"Cepat la, ma!!"

Itulah antara jeritan-jeritan yang buat aku merasa ngeri dan terkedu. Adakah aku masa kecik dulu macam tu? Senang kata, sungguh kurang ajar. Bila tak dapat perkara yang dimahukan menjerit pada orang tua, boleh kata ibu pekak?

Sungguh menakutkan realiti anak-anak zaman kini. Bila aku tengok anak kecil tu menjerit, ibu bapa mereka terus mendengar kata, buat aku rasa sangat geram. Aku rasa seperti mereka tidak mendisiplinkan anak mereka. Tapi, adakah aku mampu mendisiplinkan anak aku sendiri nanti?

Anak buah aku Is tu kecik-kecik pun kalau dimarah tau dia nak marah kita semula. Aku sangat takut. Macam mana budak-budak yang aku tengok tak sampai 5tahun pun mampu menjerit, memekik dan mengatakan ibu sendiri pekak di khalayak ramai dan tidak kena lempang??

Aduh, realiti anak-anak kini semakin mengerikan.

No comments: