Pengikut

Monday, August 15, 2011

Cemburu~

Assalamualaikum.

Ye, aku semakin cemburu. Bila bukak FB ada cerita-cerita kawan-kawan aku yang dah mula kerja. Seronoknya. Tapi, ini jalan yang aku pilih sendiri. Semoga pilihan ni pilihan yang betul.

Aku masih jugak cemburu bila tengok orang pakai uniform staff nurse atau yang seakan-akan. Hari-hari jiwa kau meronta-ronta.

Dengan kerja macam ni, yang cuti tak tentu hala, cuti raya dua hari je katanya (Jijah kawen??). Entah lah. Aku nak berhenti tak sampai hati. Lagipun, selagi belum dapat kerja, mana aku nak cekau duit? RM400 yang mak offer tu?

Aku jugak berkira-kira nak berhenti lepas "kakak" siap pindah rumah. Sekurang-kurangnya tak lah dia lintang pukang. Lepas tu pun aku akan sibuk.

Tiap kali pun aku fikir nak cakap dengan "kakak" tapi aku tak berani. Nak mintak cuti lagi pun aku dah seram. Sedangkan aku rasa aku patutnya ada kelebihan sebab dia nak aku stay- pekerja lain dah nak berhenti- sorang lagi sampai pukul 6 je. Ugutan- aku boleh je guna cara halus. Tapi, entahlah. Aku tak reti la.

Aku perlu cuti lagi. Rumah tak kemas untuk raya, kasut belum ada- untuk raya + konvo sekali harung, tudung belum ada- merah mana nak cari? (Adik aku la ni buat tema)

Ya Allah, permudahkan urusanku. Biarlah aku jadi lebih tabah dari pengalaman-pengalaman ni.

No comments: